Okul Öncesi Çocuk Gelişiminde Sanat Eğitiminin Yeri ve Önemi
Abstract
Bu çalışmanın amacı; çocuğun çevresi ile iletişime girdiği ilk zamanlarında ve eğitimi
sürecinde sanat eğitiminin gelişimine nasıl bir katkısı olduğunu araştırmak.
Bu çalışmaya sanatın tanımından yola çıkarak bilimsel çalışmalar, bilim adamı, ünlü
düşünür, yazar ve okul öncesinde çalışan öğretmenlerden bu konu hakkındaki görüşleri
incelenmiştir. Elde edilen veriler araştırmanın alt başlıklarına cevap verecek şekilde
irdelenmiş ve çözüm öneriler sunulmuştur.
Araştırma sonucunda sanat eğitiminin çocuk gelişiminde ve eğitim sürecinde çocuğa
olan katkıları ile ilgili yorumlar getirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacı ile doküman
inceleme yöntemi uygulandı. İncelenen konuyla ilgili olgu ve olaylar hakkında bilgi veren
belgelerin analiz edilmesi ile veriler elde edilmiştir. Konu ile ilgili kitaplar, bilimsel yazılar,
ünlü düşünürlerin konu ile ilgili yazıları, okul öncesi öğretmenleri ve öğrencileri ile yapılan
görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin, bilimsel analiz ve araştırmacının yorumları
kullanılarak analizi yapıldı.
Araştırmada okul öncesi eğitimin önemine ve sanat eğitiminin bu döneme etkileri
izah edilmeye çalışılmıştır. Okul öncesi dönemde ve daha sonraki eğitim dönemindeki
süreçte alınan sanat eğitiminin bireyin kişilik gelişimi ile ilişkisi irdelenmiştir. Ayrıca
ulaşılabildiği ölçüde konu ile ilgili yapılan bilimsel araştırmaların süreçleri ve sonuçlarının
araştırmaya katkılarına yer verilmiştir. Sanat eğitimi ile çocuğun gelişim sürecindeki
katkılarının tespitine çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, sanat eğitiminin okul öncesi
çocuk gelişimine katkı sağlayacağı görülmüştür. Sanat eğitiminin çocuğun gelişiminde
ileriki dönem kişilik gelişiminde ve eğitim hayatında kendini çevresine anlatabilmesinde
etkili olduğu tespit edilmiştir. Sanat eğitiminin planlı ve etkili bir şekilde verilmesinin
sonuçları tespit edilmiş ve alınması gereken önlemler belirtilmiştir.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [189]